Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Neem contact op →

News & Blog

Het blijft een mooi kat-en-muisspel: bedrijven die online goed vindbaar willen worden en de machtige zoekmachine Google die steeds de algoritmes en regels aanpast voor diezelfde vindbaarheid. Dit spelletje zorgt ervoor dat SEO soms als rocket science kan overkomen. Maar dat hoeft niet. Met een paar handige inzichten, gezond verstand en inlevingsvermogen in je online bezoekers kom je een heel eind. In de startjaren van SEO (Search Engine Optimization) voldeden een paar slimme trucjes om goed te scoren in de belangrijkste zoekmachine; Google. Met het invullen van title tags, een veelvuldig gebruik van zoekwoorden op de webpagina’s en in de afbeeldingen was je al helemaal on trend. Deze ‘trucjes’ staan inmiddels meer te boek als de absolute basis. Anno 2019 is er veel méér voor nodig om hoog in Google te scoren. Je zou het zelfs een totale verandering van mindset kunnen noemen, want alles draait nu om de klantervaring.

5 beste SEO tips

News & Blog

Het blijft een mooi kat-en-muisspel: bedrijven die online goed vindbaar willen worden en de machtige zoekmachine Google die steeds de algoritmes en regels aanpast voor diezelfde vindbaarheid. Dit spelletje zorgt ervoor dat SEO soms als rocket science kan overkomen. Maar dat hoeft niet. Met een paar handige inzichten, gezond verstand en inlevingsvermogen in je online bezoekers kom je een heel eind. In de startjaren van SEO (Search Engine Optimization) voldeden een paar slimme trucjes om goed te scoren in de belangrijkste zoekmachine; Google. Met het invullen van title tags, een veelvuldig gebruik van zoekwoorden op de webpagina’s en in de afbeeldingen was je al helemaal on trend. Deze ‘trucjes’ staan inmiddels meer te boek als de absolute basis. Anno 2019 is er veel méér voor nodig om hoog in Google te scoren. Je zou het zelfs een totale verandering van mindset kunnen noemen, want alles draait nu om de klantervaring.

Google analytics dashboard

De 5 beste SEO tips om Google vindbaar te worden.

Hoe kwalitatief hoogwaardiger bezoekers jouw website ervaren, hoe langer en vaker ze hem bezoeken.

Dat geeft Google meer reden om advertentieruimte te verkopen, het belangrijkste verdienmodel van de zoekmachine nr. 1.

Hoe zorg je er anno 2018 voor dat jouw website goed vindbaar wordt – en blijft?

De 5 beste tips op een rijtje:

1. Snelheid en veiligheid – Zorg dat je website in orde is

Knap jij ook af op een website die er eeuwig over doet om te laden? Snelheid is cruciaal voor een positieve klantervaring. De ideale laadtijd is maximaal 1,5 (!) seconde.

Daarnaast dient elke website sinds 2017 te draaien op https in plaats van http. Zo’n SSL beveiliging laat zien dat jouw website goed is beveiligd.

Per 25 mei 2018 is daar de AVG aan toegevoegd: de Europees geldende Algemene Verordening Gegevensbescherming.

Je bent verplicht om op jouw website aan te geven wat jij doet om de privacy van je klanten te waarborgen.

2. Context in plaats van ‘keyword-stuffing’

Google zet al een tijdje kunstmatige intelligentie in, waarbij zoekopdrachten van gebruikers breed geïnterpreteerd worden.

Je kunt hier slim gebruik van maken door veel context op je website en social media toe te voegen.

Bijvoorbeeld relevante blogs, een breed scala aan synoniemen of een YouTube-kanaal met achtergrondinformatie of grappige vlogs.

Pas wel op met fake news. Google straft het plaatsen van fake news af, want nepnieuws voegt niets toe aan een positieve gebruikerservaring

3. Gepersonaliseerde en op gelokaliseerde zoekresultaten

Om de gebruikerservaring (in jargon UX – user experience) nog beter te maken, worden zoekresultaten steeds gepersonaliseerder en geografisch gevoeliger aangeboden.

Je herkent het misschien van Google Mijn Bedrijf, dat de gegevens van jouw (lokale) bedrijf direct in beeld laat verschijnen.

Je ziet de zoekresultaten steeds meer customized en nog persoonlijker worden.

Zelfs de meest argeloze ‘Google-aar’ zal merken dat zoekopdrachten heel precies worden afgestemd op de plek waar hij of zij zich op dat moment bevindt, in combinatie met persoonlijke online zoekopdrachten uit het verleden.

Leestip! Ontdek hoe je goede SEO-teksten schrijft!

4. De gesproken zoekopdracht

Zorg je voor een duidelijke FAQ op je website, dan heb je een streepje voor bij zogeheten voice assistants, zoals Google’s Assistant en Siri.

Schrijf je FAQ content op een zo natuurlijk mogelijke manier. Spreektaal mag best. Precies zoals echte mensen zullen zoeken.

5. Betrokken social media content

Kwalitatief hoogwaardige, betrokken social media content blijft met stip de belangrijkste SEO trend voor 2018 en de komende jaren.

Zoekmachines hebben regelmatige updates en veel gedeelde content al jaren torenhoog in het vaandel staan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

We take processes apart, rethink, rebuild, and deliver them back working smarter than ever before.